مربی موسیقی کودک

مربی موسیقی کودک

  • 30

مربی موسیقی کودک

مربی موسیقی کودک نیاز است دارای تحصیلات آکادمیک در این زمینه باشد. و همچنین دوره هایی را به منظور مربیگری کلاس موسیقی کـودک و آموزش موسیقی به کودکان را بگذرانند. اخیرا دسترسی به مربی موسیقی کودک کار خیلی سختی نمی باشد. و به لطف شبکه های اجتماعی و سایتها می توانیم با روش کار مربـی موسیقی کودک آشنا شویم. در این میان برگزاری کلاس ارف کودکان در خانه شرایطی خاص تر را ایجاد می نماید.

اگر که مربی موسیقی کودک فقط تدریس خصوصی انجام دهد. و در هیچ موسسه ای مشغول به آموزش موسیقی به کودکان نباشد. می توانید از خدمات کلاس ارف کودکان به شکل خصوصی استفاده نمایید. دوره موسیقی کودک یا همان موسیقی ارف مطابق با برنامه خاصی که دارد طی می شود. و بعد از آن با مشورت مربی موسیقی کودک، ساز انتخاب می گردد.

کلاس های عمومی موسیقی برای کودکان بعضا جذاب تر از کلاس های خصوصی می باشد. این مورد مرتبط با مربی موسیقـی کودک است. با این حال همیشه شرایط شرکت در کلاس های عمومی آموزش موسیقی کودک وجود ندارد. و خیلی از والدین ترجیح می دهند. کودکانشان دوره ارف را به طور خصوصی بگذراند.

تمام حقوق برای استودیو طراحی آنکادر محفوظ است. توسعه و طراحی سایت در تبریز وب سایت، بهینه سازی و سئو سایت در تبریز سئو

فهرست:

کلاس ارف کودک

ارف در حقیقت نام (کارل ارف) دانشمند و موسیقیدان آلمانی می باشد. و سیستم آموزشی خیلی موثری بوسیله او برای آموزش موسیقی کودک تدوین گردیده است. و اصطلاحاً در ایران به صورت کلی کلاس موسیقی کودک را ارف می نامند. حتی کلاس هایی که از ارف کودکان تبعیت نمی نمایند. هم به همین نام شناخته می شوند. کلاس های گروهی کلاس موسیقی نزدیک دو سال طول می کشد. و طول دوره های خصوصی موسیقی کودک نزدیک یک سال است. طول دوره موسیقی ارف بسته به آموزشگاه و پیگیری کودک می تواند متفاوت باشد.

با استفاده از رویکرد  ارف، دانش آموزان ریتم، ملودی، هماهنگی، بافت، شکل و دیگر عناصر موسیقی را می آموزند. دانش آموزان این مفاهیم را با صحبت کردن، آواز خواندن، حرکت، بازیگری و ابزار آلات می آموزند. این مفاهیم آموخته شده، به دنبال راههای دیگری برای جستجوی بیشتر خلاقیت همانند بداهه نوازی یا آهنگ سازی خود است. در روش کارل ارف بیشتر از ابزارهایی مثل زیلو فون، متال فون و گلوکن اشپیل مورد استفاده قرار می گیرد. در این درس ها عنصر اجرا وجود دارد که کودکان را کمک می نماید. تا درک ابتدایی و صحیحی از موسیقی داشته باشند. در روش کارل ارف، مفاهیم موسیقی از طریق آواز، اشعار، جنبش، درام و نواختن آلات موسیقی یاد داده می شود. این امر ابتکار، ترکیب و حس طبیعی بازی کودک را تشویق می شوند.

معرفی کتاب بلز من توسط نیلوفر شاهبازی

[video width="1916" height="1080" mp4="https://shahbazichildmusic.com/wp-content/uploads/2023/08/VID_20230829_150333_159.mp4"][/video]

ساختار اصلی کلاس آموزش موسیقی کودکان

 در کلاس های آموزش موسیقی کودکان یا ارفبا تکیه بر عناصری همانند بیان، آواز، ریتم و حرکت، مهارت های شنیداری و همچنین  رفتاری کودکان و حس زیبایی شناسی آنان بوسیله هنر والای موسیقی تقویت می گردد. در این کلاس ها، کودکان با فراگیری نوازندگی سازهایی ملودیک همانند انواع بلز ها،  زایلوفون ها و متالوفون ها و همچنین فلوت ریکوردر (که همگی آن ها از نظر سهولت  صدادهی، ساختار ساز و طرز نواختن بر مبنای فیزیک کودکان ساخته گردیده اند. ) به فراگیری علوم مقدماتی موسیقی مثل شناخت نام و صدای نت ها، اجرای ملودی های طبقه بندی گردیده و اجرای ریتم های ساده و ترکیبی می پردازند.

تهیه ابزار موسیقی

از مراحل آموزش موسیقی به کودکان در منزل یا مجازی بایستی به فکر تهیه آلات نواختن موسیقی باشید. ممکن است باورش برایتان سخت باشد؛ ولی شما به ابزار بیشتری جهت آموزش به کودکان خود نیازی ندارید.

خیلی از دروس موسیقی را میتوانید بدون ابزار به کودک خود آموزش دهید. حتی میتوانید در کنار کودکتان آغاز نمایید به ساختن ساز های ابداعی که انجام این کار در نوع خود میتواند خیلی جالب و سرگرم کننده باشد.

شما میتوانید با صحبت کردن، زمزمه کردن، یا ایجاد صدا های کلامی گوناگونی به آموزش موسیقی بپردازید. میتوانید از صدای خود به جای ساز استفاده نمایید.

کف زدن، پا کوبیدن، ضربه زدن با انگشتان، تکان دادن بخش های گوناگون بدن، پریدن و … را میتوانیم ابزار های دیگر برای آموختن و آموزش دادن موسیقی برشماریم. با انجام این کار ها شما در کنار موسیقی، خلاقیت و ابداع را نیز به کودکتان آموزش داده اید.

ابزار های ارزان قیمت دیگری هم هستند که میتوانید از آنها برای آموزش اولیه موسیقی استفاده نمایید. این ابزار ها عبارتند از:

۱. ضبط کننده پلاستیکی

یکی از ابزار های ساده و ارزان برای این کار، ضبط کننده پلاستیکی است. طرز کار آن هم به این صورت می باشد که کودکان جهت ایجاد نتهای مختلف، انگشتان خود را بر روی حفره هایی قرار می دهد و سپس آنها را از آن حفره ها بر می دارد.

آموزش موسیقی کودک

مربی-موسیقی-کودک

۲. طبل های دستی کوچک

این طبل ها در اَشکال گوناگون و در اندازه های مختلف در دسترس می باشند. این طبل ها ساده و ارزان قیمت می باشند و طرز کارشان نیز راحت است. طبلهای دستی جهت یادگیری ریتم خیلی مفید واقع می گردند.

۳. زنگ های دستی

این ساز های کوچک و ارزان برای هنر دوستان مبتدی و به خصوص کودکان، ابزار کارآمدی تلقی می گردند. آنها را میتوان با تکان دادن یا حرکت دادن نواخت. جنس این ساز ها بسیار با دوام می باشد و بصورت تکی یا بسته ای به فروش می رسند.

موارد بیان شده بیشتر جهت آشنایی کودکان با موسیقی و آموزش های اولیه مناسب می باشد. جهت آموزش حرفه ای کودکان خود بهتر است که آنها موسیقی را در مهد کودک یا آموزشگاه بیاموزند.

دوره موسیقی کودک شامل موارد زیر می باشد. که بوسیله مربی موسیقی کودک آموزش داده می‌ شود:

  • نت خوانی
  • ریتم خوانی
  • نواختن سازهای بلز برای کودکان
  • فلوت ریکوردر

هنرجویان در دوره موسیقی کودک مبانی پیش نیاز نواختن ساز را می آموزند. همچنین ممکن است. جهت یادگیری کودک به طور کامل هم علاوه بر بلز برای کودکان در دوره های موسیقی ارف بوسیله مربی موسیقی کودک آموزش داده شود.

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید





می پسندم نمی پسندم
نظرات()

مطالب مرتبط


بخش نظرات این مطلب



برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







ورود کاربران

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع

    عضويت سريع

      نام کاربری
      رمز عبور
      تکرار رمز
      ایمیل
      کد تصویری
      چت باکس

      چت باکس


        نام :
        وب :
        پیام :
        2+2=:
        (Refresh)
        پشتيباني آنلاين

        پشتيباني آنلاين

          پشتيباني آنلاين
          آمار

          آمار

            آمار مطالب آمار مطالب
            کل مطالب کل مطالب : 1289
            کل نظرات کل نظرات : 0
            آمار کاربران آمار کاربران
            افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
            تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

            آمار بازدیدآمار بازدید
            بازدید امروز بازدید امروز : 81
            بازدید دیروز بازدید دیروز : 0
            ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 8
            ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
            آي پي امروز آي پي امروز : 27
            آي پي ديروز آي پي ديروز : 0
            بازدید هفته بازدید هفته : 84
            بازدید ماه بازدید ماه : 523
            بازدید سال بازدید سال : 3316
            بازدید کلی بازدید کلی : 23789

            اطلاعات شما اطلاعات شما
            آی پی آی پی : 18.190.156.212
            مرورگر مرورگر :
            سیستم عامل سیستم عامل :
            تاریخ امروز امروز :
            تبادل لینک هوشمند

            تبادل لینک هوشمند

              تبادل لینک هوشمند

              برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان شرکت طراحی سایت و سئو تبریز وبسایت و آدرس tabrizwebsite.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






              خبرنامه

              خبرنامه

                براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



                آخرین نطرات کاربران

                آخرین نطرات کاربران

                  درباره ما

                    شرکت طراحی سایت و سئو تبریز وبسایت
                    خوش آمدید

                  کلیه ی حقوق مادی و معنوی سایت مربوط به شرکت طراحی سایت و سئو تبریز وبسایت بوده و کپی برداری از آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
                  قالب طراحی شده توسط: تک دیزاین و سئو و ترجمه شده و انتشار توسط: قالب گراف